V programu děti formou vlastního objevování a skupinové kresby zjistí, že existuje potrava nejen pro zdravé tělo, ale i pro smysly a duši. Ve hře na společnou restauraci pak vytvoří menu pro svůj vlastní wellbeing.
Do češtiny bychom mohli termín wellbeing přeložit jako stav osobní spokojenosti a pohody, „stav, kdy je mi dobře“. To může pro každého znamenat něco jiného a pro děti je důležité najít to své, co je činí spokojenými, třeba i v omezených aktuálních podmínkách. Pokud se děti znají a vědí, co mi dělá radost a jaké to je být spokojený sám v sobě, může jim to i přes určitou míru zátěže pomoci být odolní (resilience) a žít šťastný život.
V programu se děti mohou soustředit na samostatnou práci v centrech aktivit, velkoformátovou kresbu ve skupině a kooperativní hru na restauraci, kde nakonec pohostí paní učitelku.
Program je inspirován hrou Co mě živí ve výstavě Klíčky v sále Klíčová dírka.
Návaznost na rámcový vzdělávací program:
Vzdělávací oblasti: Dítě a svět, Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika, Dítě a společnost
Klíčové kompetence: Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence sociální a personální, Kompetence komunikativní