Na tento školní rok obsazeno. Program pro stálou skupinu dětí na jedno nebo obě pololetí propojený s naší zahradou. Ponoříme se do principů cykličnosti, růstu a vzájemné propojenosti přírody. Zajímá nás empatie a péče o sebe i o svět kolem nás.
Společně se budeme učit vidět zahradu nejen jako prostor užitečný pro člověka, ale také jako celek, v rámci kterého je například i obyčejný plevel důležitý a má v zahradě své místo. Děti budou mít možnost navázat na to, co už znají, a prohloubit pochopení vztahu člověka a přírody i jednotlivých částí přírody se sebou navzájem. V programu se soustředíme na mezioborové přesahy a principy permakulturní etiky přizpůsobené dětem. Děti mají prostor k vlastnímu sebevyjádření a kooperativnímu zapojení se do činností.
Součástí zahrady I: podzim a zima
Říjen 2024–leden 2025
V tomto cyklu se budeme zabývat přípravou na zimu pro nás, rostliny a zvířata. Rostlinám usteleme kompostem, živočichům připravíme příbytky a produkty zahrady budeme přetvářet a zpracovávat i pro nás. V sychravém počasí bude také čas na čtení příběhů a divadlo uvnitř galerie, nesmí chybět podzimní táborák.
Součástí zahrady II: jaro a léto
Únor 2025–červen 2025
V teplejší části roku budeme pozorovat vznikající rostliny a živočichy, zjistíme, co je to ekosystém, jak křehká může být jeho rovnováha a jak ji podpořit v zahradě. Budeme porovnávat kvality hlíny a budeme zjišťovat, jak ji bez chemie vylepšit. Osázíme záhon inspirovaný principy jedlého lesa a snad se nám podaří také ochutnat jeho plody.
Součástí zahrady I: podzim a zima
Říjen 2025–leden 2026
V tomto cyklu se budeme zabývat přípravou na zimu pro nás, rostliny a zvířata. Rostlinám usteleme kompostem, živočichům připravíme příbytky a produkty zahrady budeme přetvářet a zpracovávat i pro nás. V sychravém počasí bude také čas na čtení příběhů a divadlo uvnitř galerie, nesmí chybět podzimní táborák.
Součástí zahrady II: jaro a léto
Březen 2026–červen 2026
V teplejší části roku budeme pozorovat vznikající rostliny a živočichy, zjistíme, co je to ekosystém, jak křehká může být jeho rovnováha a jak ji podpořit v zahradě. Budeme porovnávat kvality hlíny a budeme zjišťovat, jak ji bez chemie vylepšit. Osázíme záhon inspirovaný principy jedlého lesa a snad se nám podaří také ochutnat jeho plody.
Návaznost na rámcový vzdělávací program:
Vzdělávací oblasti: Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět
Klíčové kompetence: Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence komunikativní, Kompetence sociální a personální, Kompetence činnostní a občanské