Interaktivní program o lokálních komunitách, vzájemné pomoci a síle vášně, ale i důležitosti péče o sebe a druhé. Zvolili jsme přístupy podporující spolupráci, otevřenou komunikaci a kreativní a kritické myšlení.
Zapálit druhé může prý až ten, kdo už sám hoří. Jenže jak zahořet, hořet, ale neshořet?
Badatelským přístupem budeme postupně odhalovat aktivní a „zapálené” jedince a spolky nejen z Ostravy. Program může žákům mimo jiné pomoci lépe porozumět sobě a světu kolem nich.
Příběhy skutečných lidí, jejich motivace, pracovní náplně a životní dynamiky nám pomohou dozvědět se o způsobech, jak je možné se snažit udělat svět lepším místem. Práce s autentickými texty podpoří čtenářskou gramotnost, kritické myšlení, dovednost diskutovat o složitých tématech a povědomí o wellbeingu – nutnosti péče o sebe a druhé. V programu poskytneme prostor pro přemítání a introspekci, ale také skupinovou práci a vedení k respektující komunikaci. Přispějeme k pochopení celistvého pohledu na zdraví člověka, které je utvářeno nejen tělesnou, ale i duševní a sociální pohodou.
Návaznost na rámcový vzdělávací program:
Vzdělávací oblasti: Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a zdraví, Člověk a společnost, Umění a kultura, Člověk a svět práce, Člověk a příroda
Klíčové kompetence: Kompetence občanská, Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence komunikativní, Kompetence sociální a personální
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, Výchova k myšlení v globálních souvislostech, Environmentální výchova