AKTUALIZACE: V prosinci vyšly hned dvě recenze na letošní ročník festivalu NORMA – v časopise Flash Art a kritickém čtrnáctitýdeníku A2 – a následně v březnu vydal recenzi časopis Taneční zóna. Všechny nás potěšily a děkujeme za ně, stejně jako za kritiky v Divadelních novinách nebo Ostravanu.cz.
Kdo měl to štěstí, a zavítal na ostravský festival NORMA, stal se na dva dny svědkem velkolepě intimních setkání, dosáhl maximálně orgastické imploze, výbuchu niternosti.
(Taneční zóna, Martin Macháček: NORMA 2019: plato(nická) i (e)normní, 24/3/2020)
Avizovaným tématem byla žena a ženskost a festival byl kromě jedné inscenace (kde byly ženy tři) postaven na sólo výstupech žen, přičemž v pěti z osmi nabízených produkcí figurovalo (polo)nahé ženské tělo… S civilní nahotou jsme se během festivalu nesetkali, šlo naopak o nahotu efektní a efektivní.
(Flash Art, Jana Orlová: NORMA: procházet se bez bot po koňských očích, No. 54 / Volume XVII)
Ostravský festival s osvícenou dramaturgií.. [Norma] má všechny předpoklady k tomu, aby se stala událostí, z aníž má cenu do Ostravy přicestovat.
(A2, Marcela Magdová: Norma v ženských křivkách, #26/2019)
Ostravská Norma svým významem již dávno přesáhla region a jednoznačně tak potvrdila důležitost podobných tvůrčích fúzí.
(Divadelní noviny, Petr KlariN Klár: Norma vášnivá a inspirující, 25/11/2019)
Norma je festivalem, který zve špičky evropského alternativního divadla. Zve je do Ostravy, tedy kdesi mimo hlavní kulturní centra, za což si organizátoři zaslouží potlesk. A také za silné letošní téma, kterým byla žena.
(Ostravan.cz, Ivan Motýl: Tanec s lajky i se smrtí. Nahota, otevřenost i lidské údy jak ze Švankmajera. To byla divadelní Norma, 10/11/2019)
Více: NORMA 2019 v médiích v kapitole Ohlasy